DANIA WEGAŃSKIE

środa, 26 czerwca 2013

Dlaczego Vegan Monday?

Dlaczego VEGAN MONDAY?
Zaczęło się od bloga niby kiedy i przepisów z książki kulinarnej Paula McCartney'a "Poniedziałki bez mięs". Chciałam zachęcić znajomych i czytelników do wzięcia udziału w akcji Meat Free Monday, by zrobili coś dla naszej planety i zrezygnowali jednego dnia w tygodniu z jedzenia mięsa (również drobiu i ryb). Bez związku z wyznawaną religią.
Zaczęłam się zastanawiać co ja, jako wegetarianka od 20 lat mogę jeszcze zrobić dla tej akcji. 
Postanowiłam, że poniedziałek będzie dla mnie dniem wegańskim. Zrezygnowałam z jedzenia jakichkolwiek produktów pochodzenia zwierzęcego tego dnia. 
Uświadomiłam sobie wówczas, że może inni też zechcą przyłączyć się do tego pomysłu. 
Niestety dieta wegańska jest u nas niepopularna, a wręcz niewiele się o niej wie.
Ja też miałam mylne pojęcie o weganizmie :( 
Okazuje się, że nie trzeba zbyt wielu wyrzeczeń, by choć raz w tygodniu być weganinem. Postaram się to udowodnić piekąc ciasta bez jajek, zapiekanki bez sera i inne pyszności. Będę wypróbowywać sprawdzone przepisy znanych zwolenników diety wegańskiej, zwłaszcza Chloe Coscarelli, która zafascynowała i zaraziła mnie swoim entuzjazmem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz